Naar inhoud
Gemeente Mol

Moeite met je energiefactuur? Neem vrijblijvend contact op met het OCMW

maandag 15 oktober 2018

De energiefactuur weegt almaar zwaarder op het gezinsbudget. Heb je moeite met het betalen van deze kosten? Maak dan vrijblijvend een afspraak met het intake team van het OCMW via het nummer 014 33 15 11. Een maatschappelijk assistente onderzoekt je financiële en sociale situatie en bespreekt de mogelijkheden die je hebt om de kosten draaglijker te maken.

Toegang tot energie is van levensbelang. Het stelt je in staat om in je basisbehoeften te voorzien. Als inwoner kan je beroep doen op een aantal maatregelen om de energiekosten betaalbaarder te maken.

Premies en tussenkomsten

Verwarm je met huisbrandolie, verwarmingspetroleum of bulkpropaangas? Dan kan je mogelijk beroep doen op het verwarmingsfonds.  Beschik je over een budgetmeter aardgas? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor de minimale levering aardgas. Het je recht op sociaal tarief? Dan bekijkt het OCMW of alles in orde is om hiervan te genieten. Verwarm je met gas en verbruik je elektriciteit? Dan zoeken we samen met jou naar de meest goedkope en geschikte leverancier van gas en elektriciteit. Heb je moeite met het betalen van de gas- en elektriciteitsrekening? Dan bepaalt een sociaal onderzoek of je recht hebt op een tussenkomst via het gas- en elektriciteitsfonds.

Zuiniger met energie

Om te vermijden dat de kosten te hoog oplopen, kan ook een gratis energiescan gebeuren. Tijdens de scan krijgen inwoners energiebesparende tips, een gratis spaarpakket en informatie op maat over energiepremies bij ingrijpende energiebesparende maatregelen.

Info en begeleiding

Vraag je je af waarvoor je in aanmerking komt? Maak een afspraak met de dienst energie en laat je informeren en begeleiden!

Meer info: OCMW, dienst energie, 014 33 15 11, sociale.dienst@ocmwmol.be