Naar inhoud
Gemeente Mol

Dienst energie bereikbaar voor vragen over digitale budgetmeters

Kopie van Dienst energie bereikbaar voor vragen over digitale budgetmeters
woensdag 25 november 2020

Fluvius vervangt alle analoge budgetmeters door digitale. Alle klanten met een budgetmeter ontvangen van Fluvius een brief met een afspraakdatum. Daarnaast zorgt de sociale dienst ook voor een brief met extra informatie aan alle budgetmeterhouders. Is de digitale budgetmeter geplaatst en ondervind je problemen? Neem dan telefonisch contact op met Fluvius via het gratis nummer 0800 16 106 of onze dienst energie op het nummer 014 33 16 00.

De digitale budgetmeter is een meter waarbij je vooraf betaalt om energie te verbruiken. Je moet dus regelmatig en voldoende betalingen uitvoeren. Met een digitale budgetmeter kan dit online via de website mijndigitalebudgetmeter.be. Alle budgetmeterhouders ontvangen bij de vervanging een infopakket met meer informatie en een handleiding. Voor het opladen van je budgetmeter hoef je je niet meer te verplaatsen naar een oplaadpunt, het kan eenvoudig van thuis uit.

Hoe en wanneer koop ik energie?

  • Online via mijndigitalebudgetmeter.be
    Je kan via deze website online betalingen uitvoeren, maar ook:
    • Je saldo en verbruik raadplegen
    • De aflossing van eerder opgebouwde schulden opvolgen
    • Je persoonlijke gegevens nakijken of wijzigen
    • Persoonlijke meldingen instellen
  • Via een oplaadpunt in onze gemeente:
    • Inkomhal Sociaal Huis en Werkwinkel, Jakob Smitslaan 24
    • Bibliotheek, Molenhoekstraat 2
  • Via een cashbetaling in een postpunt of postkantoor van bpost

Problemen gebruik digitale budgetmeter?

Heb je problemen met het gebruik van je digitale meter? Neem dan telefonisch contact op met Fluvius via het gratis nummer 0800 16 106 of onze dienst energie op het nummer 014 33 16 00.

Voor wie is een budgetmeter bestemd?

Als mensen moeilijkheden hebben om hun energiefacturen te betalen en schulden opbouwen, kan hun commerciële energieleverancier het contract verbreken. Ze komen dan automatisch terecht bij een sociale leverancier en vallen niet zonder elektriciteit en gas. Als de klant de facturen van de sociale leverancier niet tijdig betaalt, wordt een budgetmeter geplaatst. Op die manier moet de klant vooraf betalen voor het energieverbruik en bouwt hij geen verdere schuld op.

Moeite met betalen energiefactuur?

Heb je moeite met het opladen van je budgetmeter of betalen van je energiefactuur? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze sociale dienst om grotere financiële moeilijkheden te vermijden. Je bereikt de sociale dienst op het nummer 014 33 16 00.

Meer info: dienst energie, Emmy Verbraeken, 014 33 16 00