Naar inhoud
Gemeente Mol

Bevolkingsdienst en burgerlijke stand bouwen dienstverlening stapsgewijs op

IMG_3660

Bekijk ook

donderdag 7 mei 2020

De dienst burgerzaken (bevolkingsdienst, burgerlijke stand en vreemdelingendienst) bouwt vanaf maandag 11 mei haar dienstverlening stapsgewijs weer op. In eerste instantie helpen we je zoveel mogelijk verder via telefoon, e-mail of het e-loket. Is het écht nodig om langs te komen? Pas dan maken we telefonisch een afspraak.

> Tot 11 mei kon je bij de dienst burgerzaken enkel terecht voor dringende dienstverlening.

> Vanaf maandag 11 mei: dringende dienstverlening wordt aangevuld met volgende verrichtingen:

  • rijbewijzen (uitgezonderd hernieuwing naar bankkaartmodel)
  • speciale adreswijzigingen
  • afsluiten en beëindigen wettelijke samenwoonst
  • bepaalde dossiers vreemdelingen (afhankelijk van de verblijfsprocedure)

 

> Vanaf maandag 25 mei: alle verrichtingen worden hervat waaronder: afhalen van documenten en attesten, aanvragen reispaspoort, euthanasieverklaringen, aanvragen rijbewijs (na opening examencentra), aanvragen kids-ID, aanvragen Belgische nationaliteit, inschrijving nieuwkomers uit het buitenland (na opening grenzen),…

Dienst burgerzaken is telefonisch bereikbaar:

  • Maandag tot en met vrijdag: van 9 tot 12 uur
  • Maandag, dinsdag en woensdag: ook van 13.30 tot 16 uur
  • Donderdag: ook van 16 tot 19 uur

E-loket

Gebruik zoveel mogelijk het e-loket voor het aanvragen van attesten, aangifte adreswijziging,… Dit kan via www.gemeentemol.be > e-loket.

Meer info:

> bevolkingsdienst, 014 33 07 16, bevolkingsdienst@gemeentemol.be

> burgerlijke stand, 014 33 07 30, burgerlijkestand@gemeentemol.be

> vreemdelingendienst, 014 33 07 25, vreemdelingendienst@gemeentemol.be