Naar inhoud
Gemeente Mol

Woonzorgcentra leveren alle inspanningen om contact met familie warm te houden

contact met familie warm houden
donderdag 30 april 2020

De woonzorgcentra Ten Hove, Witte Meren en Hemelrijck doen er alles aan om ook tijdens de coronacrisis het contact tussen bewoners en familie warm te houden. De babbelhut bijvoorbeeld in woonzorgcentrum Ten Hove deed al vele ogen schitteren. Deze week kregen 95 bewoners bezoek van één van de kinderen of familieleden. Dit gebeurde in een sfeervolle setting met behulp van een telefoon en met een raam ertussen. Eerder werden de partners van de bewoners al gecontacteerd en uitgenodigd om naar de babbelhut te komen. Want elkaar zien tijdens een telefoongesprek is toch net iets anders.

  • De babbelhut van woonzorgcentrum Ten Hove werkt enkel op afspraak en is aan de linkerkant van het gebouw. Net voor de glazen toegangsdeur staat buiten een tent opgesteld waar de bezoeker op het afgesproken moment kan plaatsnemen. De bewoner zelf blijft in het gebouw aan de andere kant van de glazen deur. Het woonzorgcentrum hoopt dit initiatief tweewekelijks te kunnen herhalen.
  • Ook woonzorgcentrum Witte Meren organiseert raamcontacten waarbij de bezoeker buiten aan het raam blijft staan. Hiervoor maak je een afspraak via ergo@wittemeren.be of bel 014 31 58 61. Na afspraak wordt de bewoner dan op het afgesproken tijdstip naar het raam gebracht aan de kant van de Collegestraat.
  • In woonzorgcentrum Hemelrijck houdt men het contact met familie en vrienden warm dankzij telefoon en skype. Je kan hen bereiken via 014 76 30 00.

Meer info: woonzorgcentrum Ten Hove, 014 33 16 00, wzctenhove@gemeentemol.be