Nieuw openbaar onderzoek voor hotelproject op site Café Boulevard

Gepubliceerd op  dinsdag 9 juli 2019 om 9.22 uur

Woensdag 10 juli start een nieuw openbaar onderzoek voor het hotelproject op de site van Café Boulevard in de Corbiestraat. Het nieuwe openbaar onderzoek volgt uit een wijziging die de projectontwikkelaar heeft aangebracht aan de plannen. In het aanvankelijke project waren acht studio’s en één eenslaapkamerappartement voorzien voor tijdelijk (hotel)verblijf. In de aangepaste plannen worden deze studio’s en het appartement volwaardige wooneenheden, zodat deze elk een afzonderlijke brievenbus kunnen krijgen en mensen zich hier kunnen domiciliëren.

Op dit moment staat het voormalige Boulevard Café al vele jaren leeg. Het ingediende project voorziet voor de volledige site een nieuwe toekomst. Opdrachtgever voor dit project is NedBel Vastgoed III bvba.

Het nieuwe openbaar onderzoek loopt voor een periode van één maand vanaf 10 juli tot en met 8 augustus 2019. De eigenaar behoudt de prominente gevel van het bestaande pand met daarachter een nieuw gebouw in dezelfde klassieke stijl dat de functie van boetiekhotel krijgt. Op het aanpalende onbebouwde perceel voorziet het project een nieuw bouwvolume. Dit nieuwe bouwvolume krijgt volgens de ingediende plannen vier bouwlagen. Het totale project omvat horeca, een polyvalente zaal, twee vergaderruimtes, 30 hotelkamers, 8 studio’s en één eenslaapkamerappartement.

Openbaar onderzoek

Tijdens het openbaar onderzoek krijgt iedereen de kans om tijdens de openingsuren de plannen in te kijken op onze dienst ruimtelijke ordening, eerste verdieping in ’t Getouw (Molenhoekstraat 2).

Wie wenst kan nog tot en met 8 augustus 2019 een bezwaarschrift met opmerkingen indienen. Dit kan op de dienst ruimtelijke ordening persoonlijk tegen ontvangstbewijs of met een brief gericht aan het college van burgemeester en schepenen, Molenhoekstraat 2 in Mol.

Eventuele bezwaarschriften die werden ingediend tijdens het eerste openbaar onderzoek (van zaterdag 18 mei tot en met zondag 16 juni), moet je niet opnieuw indienen. Ook deze bezwaarschriften worden meegenomen in de uiteindelijke beoordeling van het project.

Vergunning?

Na afloop en verwerking van het openbaar onderzoek beslist het college van burgemeester en schepenen over het al dan niet toekennen van de omgevingsvergunning.

Molenhoekstraat 2 , 2400 Mol
Gesloten