Vanaf dinsdag 25 maart gelden er nieuwe afspraken om een maaltijd te reserveren in het restaurant van het lokaal dienstencentrum in Ten Hove. Zo verschuift de maandelijkse start van de reservaties naar de 25e van elke maand, in plaats van de 20e. Je betaalt je reservatie meteen wanneer je ze maakt, en niet langer ter plaatse op het moment dat je komt eten. Hierdoor kan je niet langer telefonisch reserveren. Opgelet: bij annulatie wordt je reservatie niet terugbetaald. Kijk je agenda dus goed na en reserveer alleen op dagen dat je ook effectief kan komen eten. Het restaurant is enorm populair. Veel dagen zijn meteen volzet, maar worden ook regelmatig laattijdig geannuleerd. Door deze maatregelen te nemen, krijgt iedereen een gelijke kans om te reserveren en gaan er minder maaltijden verloren.
Bij de maandelijkse start van de reservaties is het enorm druk aan de balie van Ten Hove. Ook de telefoons staan roodgloeiend. Iedereen wil een plaatsje bemachtigen in het restaurant en is er als eerste bij om reservaties door te geven. Doordat reserveren op dit moment nog volledig gratis en vrijblijvend kan, wordt er vaak voor de hele maand gereserveerd. Omdat er af en toe iets anders tussenkomt, worden gemaakte reservaties regelmatig - en jammer genoeg ook laattijdig - afgezegd. Andere inwoners krijgen zo weinig kans om te komen eten en er gaan maaltijden verloren.
Wat verandert er?
Om iedereen een gelijke kans te geven, passen we een aantal afspraken aan:
- Reserveren vanaf de 25e van elke maand: De start van de reservaties verschuift naar de 25e van de maand, in plaats van de 20e. Zo krijgen gebruikers meer tijd om hun agenda te plannen. Valt de 25e van de maand in het weekend? Dan starten de reservaties de maandag erna.
- Reservatie meteen betalen: aan de balie of online
- Tot nu reserveerde je gewoon een plaats en betaalde je in het restaurant. Vanaf 25 maart betaal je meteen op het moment dat je een reservatie maakt.
- Hierdoor kan je niet langer telefonisch reserveren. Aan de balies kan dat uiteraard nog altijd, of online via www.gemeentemol.be/restaurant. Bij online reservaties betaal je ook meteen online.
- Annulaties worden niet terugbetaald
- Bij annulatie wordt je reservatie niet terugbetaald. Kijk je agenda dus goed na en reserveer alleen op dagen dat je ook effectief kan komen eten.
- Ziek? Of toch onverwachts verhinderd? Laat dan iemand anders uit je vriendenkring of familie in jouw plaats komen. Lukt dat ook echt niet? Laat het ons dan op tijd weten. Zo vermijden we dat we het eten moeten weggooien. Opgelet: je geld teruggeven doen we niet.
- Voor ziekenhuisopnames maken we een uitzondering, op voorwaarde dat je een attest kan voorleggen en ons ten laatste om 12 uur de werkdag voordien verwittigt.
Wat verandert er niet?
Reserveren doe je ten laatste de dag voordien tot 12 uur - of tot volzet.
- Je kan nog altijd persoonlijk reserveren
- aan de balie van Ten Hove, Jakob Smitslaan 28,
- of aan de onthaal- en informatiebalie welzijnssite Ten Hove, Jakob Smitslaan 24. Ook digitaal reserveren blijft mogelijk.
Het restaurant is nog altijd open van maandag tot zaterdag, van 11.30 tot 13 uur.
- De prijzen:
- Dagmenu met soep, hoofdschotel en nagerecht: 11,10 euro
- Hoofdschotel: 8,90 euro
Je kan nog altijd betalen met je beurtenkaart.
- De kwaliteit van het eten, de gezelligheid en de vriendelijke bediening!
Infosessie
Op vrijdag 14 maart organiseren we een infosessie waarin we je meer uitleg geven over online reserveren. We tonen je hoe je een maaltijd reserveert en hoe je die meteen online betaalt. De infosessie vindt plaats om 10 uur in zaal 3 en 4 van het lokaal dienstencentrum in Ten Hove, Jakob Smitslaan 28.
Meer info
- Adres
- Jakob Smitslaan 28 , 2400 Mol
- Tel.
- E-mailadres