Krijgt site Café Boulevard nieuwe toekomst als hotel?

Gepubliceerd op  woensdag 22 mei 2019 om 9.23 uur

Vanaf zaterdag 18 mei tot en met zondag 16 juni loopt een openbaar onderzoek naar een bouwproject voor de site van het voormalige Boulevard Café in de Corbiestraat. De eigenaar behoudt de prominente gevel van het bestaande pand met daarachter een nieuw gebouw in dezelfde klassieke stijl dat de functie van boetiekhotel krijgt. Op het aanpalende onbebouwde perceel voorziet het project een nieuw bouwvolume voor horeca, polyvalente zaal, twee vergaderruimtes en 34 hotelkamers. Dit nieuwe bouwvolume krijgt volgens de ingediende plannen vier bouwlagen.

Op dit moment staat het voormalige Boulevard Café al vele jaren leeg. Het ingediende project voorziet voor de volledige site een nieuwe toekomst. Opdrachtgever voor dit project is NedBel Vastgoed III bvba.

Openbaar onderzoek

Op dit moment zitten we in de fase van het openbaar onderzoek voor het bekomen van de vereiste omgevingsvergunning. Dit betekent dat iedereen de kans heeft om tijdens de openingsuren de plannen in te kijken op onze dienst ruimtelijke ordening, eerste verdieping in ’t Getouw (Molenhoekstraat 2).

Wie wenst kan nog tot 16 juni 2019 een bezwaarschrift met opmerkingen indienen. Dit kan op de dienst ruimtelijke ordening persoonlijk tegen ontvangstbewijs of met een brief gericht aan het college van burgemeester en schepenen, Molenhoekstraat 2 in Mol.

Vergunning?

Na afloop en verwerking van het openbaar onderzoek beslist het college van burgemeester en schepenen over het al dan niet toekennen van de omgevingsvergunning.

Molenhoekstraat 2 , 2400 Mol
Gesloten