140 jaar Molse Dierenmarkt: 4 feestmarkten op zondag tussen 28 april en 19 mei

Gepubliceerd op  maandag 22 april 2024 om 9.12 uur

Dit jaar vieren we maar liefst 140 jaar Molse Dierenmarkt. Wist je dat de eerste Molse Dierenmarkt niet plaatsvond op het Rondplein, maar wel op de historische Markt? Dat is meteen ook de reden waarom we op zondagvoormiddag 28 april onze eerste van 4 feestmarkten organiseren op de Markt. De eerste feestelijke dierenmarkt past perfect in het openingsweekend van ’t Oud Gemeentehuis. Na deze eerste editie volgen nog 3 feestelijke dierenmarkten op 5, 12 en 19 mei met tal van extra activiteiten voor jong en oud. De overige drie feestmarkten gaan door op de vertrouwde locatie op het Rondplein en in de Corbiestraat.

Op elke feestmarkt vind je alvast kindergrime en -tattoos, de mollekes komen op bezoek, er staan springkastelen,… Elke feestmarkt krijgt er bovendien een extra aanbod daarbovenop:

Feestmarkt 1: zondag 28 april

De eerste feestelijke dierenmarkt past perfect in het openingsweekend van ’t Oud Gemeentehuis. Vanaf 8 uur staan de marktkramers voor je klaar op de Markt met de extra animatie én volgende topattracties:

• Zegening van kleine huisdieren
  • Extra trekking van de winnaar ‘Maand van de markt’
  • Huwelijk van de Mollekes

Feestmarkt 2: zondag 5 mei
Op zondag 5 mei zijn we letterlijk van alle markten thuis: het is Mol Mei Met! Het Centrum wordt verkeersvrij gemaakt én zetten we vol marktkramen. Een zeepbellenmobiel maakt deze tweede feestelijke dierenmarkt compleet.

Feestmarkt 3: zondag 12 mei
Het feestprogramma voorziet op zondag 12 mei een heuse beestenboel op het Rondplein. Naast de kindergrime, springkastelen en het bezoek van de Mollekes geniet je van:

• Steltlopers
  • Kinderboerderij
  • Knutseltuin rond dieren

Feestmarkt 4: zondag 19 mei
Tijdens de laatste feestmarkt ligt de focus op lokale, duurzame voeding met de tweede editie van de Langste Duurzame Tafel. Aan verschillende marktkraampjes van lokale voedselproducenten proef je meteen wat onze gemeente te bieden heeft. We voorzien een lange, gezellige tafel om alles op te smullen!