Mols comité Kom op tegen kanker en LotinCo

Wil je vrijwilligen?

Wat?

Het Mols comité Kom op tegen Kanker en LotinCo (lotgenoten in contact met/tegen kanker) is een enthousiast team van een 10-tal Molse vrijwilligers dat de Vlaamse campagne ‘Kom op tegen Kanker’ en de kankerlotgenoten en hun naasten in onze gemeente ondersteunt.

We willen de Mollenaars sensibiliseren over ‘Kom op’ en de strijd tegen kanker en geld inzamelen voor ‘Kom op tegen Kanker’. We organiseren allerlei initiatieven: ontbijt, wandelen, soepverkoop, plantjesverkoop derde weekend september, … En we brengen de kankerlotgenoten en hun naasten samen om met elkaar te praten en ervaringen uit te wisselen bij groepsactiviteiten zoals infonamiddagen, sportuurtjes, uitstappen,…

Onze werkgroep krijgt de ondersteuning van het gemeentebestuur en van Kom op tegen Kanker en werkt regelmatig samen met verschillende vrijwilligers, verenigingen, scholen, handelszaken, adviesraden en diverse organisaties in onze gemeente zoals ook Alegria en het H. Hartziekenhuis Mol.

Onze gemeente doet ook jaarlijks met enkele teams mee aan de 1.000 km Kom op tegen Kanker. Zo was Mol hierbij succesvolle middagstad op 5 mei 2016.

Een taak is de acties georganiseerd door Kom op tegen Kanker en acties van plaatselijke initiatieven te coördineren en ondersteunen. De campagne KotK en de lotgenotenwerking in onze gemeente lukt samen met de vele helpers en sponsors in onze gemeente en dus de laatste jaren ook samen met de deelnemers van de teams MOL 1.000 kilometer Kom op tegen Kanker.

De totale opbrengst van alle initiatieven in onze gemeente gecoördineerd door het Mols comité Kom op tegen Kanker - LotinCo gaat naar Kom op tegen Kanker. Kom op tegen Kanker helpt met dit budget om kanker te verzachten voor patiënten en hun naasten. Ze verspreiden informatie over kanker en pleiten voor een beter beleid. Kom op tegen Kanker helpt om kanker te bestrijden en te vermijden met preventie en onderzoek.

Het Mols comité Kom op tegen Kanker ontvangt jaarlijks een werkingssubsidie voor de Molse lotgenotenwerking.  Elke Molse bijdrage is dus een heuse ondersteuning aan de KotK-projecten!

Identificatienummer: 110-033-731 en 170.113.947

LotinCo is een kankeroverschrijdende lotgenotengroep, voor alle vormen van kanker, voor mensen uit onze en omliggende gemeentes.

Storting kan via BE14 7331 9999 9983 met vermelding 170 113 947 én gift (met fiscaal attest vanaf 40 euro/jaar).

Voor wie?

Alle geïnteresseerden die in onze gemeente een activiteit of actie willen lanceren of die willen helpen bij al bestaande initiatieven voor Kom op tegen Kanker, kunnen contact met ons opnemen.

Rode-Kruislaan 20 , 2400 Mol