Wat?
De minimale levering van aardgas of elektriciteit is een bedrag dat het gemeentebestuur 2 keer per maand op je budgetmeter stort. Dit gebeurt in de periode van 1 november tot 31 maart.
Dit zorgt ervoor dat je tijdens de wintermaanden niet zonder verwarming valt als je te weinig geld hebt om je budgetmeter op te laden.
Het bedrag dat je krijgt voor de minimale levering is afhankelijk van het type van de woning (gesloten, halfopen of open bebouwing) en of je een beschermde afnemer bent of niet. Het bedrag wordt berekend per halve maand.
Voor wie?
Inwoners met een budgetmeter voor aardgas of elektriciteit via het exclusief nachttarief (Prepaid – Fluvius)
Voorwaarden?
- Je bent klant bij netbeheerder Fluvius en je betaalt voor je verbruik via Prepaid.
- Je behoort tot één van volgende categorieën:
- Je hebt recht op een verhoogde tegemoetkoming én hebt een kadastraal inkomen (KI) dat lager of gelijk is aan 750 euro verhoogd met 125 euro per persoon ten laste.
- Je bent in budgetbeheer of budgetbegeleiding bij het OCMW van Mol.
- Je bent in collectieve schuldenregeling.
- Je valt niet onder de vorige categorieën, maar wel onder de grenzen voor het toekennen van voedselhulp. Hiervoor doen we een kort sociaal en financieel onderzoek.
Hoe?
Inwoners die in aanmerking komen voor de minimale levering ontvangen een uitnodigingsbrief.
Je komt langs tijdens één van de aangekondigde zitdagen in het najaar.
Wat breng je mee?
- Je identiteitskaart
- Je referentiegegevens van Fluvius voor het opladen van je budgetmeter
- Je uitnodigingsbrief
- Bijkomende documenten afhankelijk van de categorieën:
- Categorie verhoogde tegemoetkoming: geen
- Categorie budgetbeheer of budgetbegeleiding: geen
- Categorie collectieve schuldenregeling: een kopie van beschikking van toelaatbaarheid of een recent attest van je schuldbemiddelaar
- Categorie voedselhulp: een bewijs van inkomsten van alle gezinsleden zoals loonfiches, attesten van uitkering en rekeninguittreksels
Een maatschappelijk werker van de sociale dienst doet voor jou de aanvraag.
Bestaande cliënt? Bel dan voor een afspraak met je maatschappelijk werker.
Hoe verder?
Als je aanvraag is goedgekeurd, wordt het bedrag 2 keer per maand automatisch op je budgetmeter gestort.
- Adres
- Jakob Smitslaan 24 , 2400 Mol
- Tel.
- E-mailadres
