Geboorte aangeven

Maak afspraak

Wat?

Is je kind geboren in onze gemeente? Dan moet je dit binnen de 15 dagen na de geboorte melden bij het gemeentebestuur.

Voor wie?

De aangifte gebeurt door:

  • Moeder
  • Vader
  • Meemoeder

Zijn de ouders van het kind niet getrouwd? Dan kan de vader of meemoeder de aangifte enkel alleen doen als hij/zij het kind erkend heeft vóór de geboorte. Anders moet de moeder ook aanwezig zijn.

Prijs?

Gratis

Hoe?

Maak online of telefonisch een afspraak

Wat breng je mee naar je afspraak?

  • Identiteitskaart ouders
  • Formulieren die je krijgt in het ziekenhuis:
    • Formulier 'Informatie voor de nieuwe ouders'
    • Ingevulde en ondertekende verklaring: ‘Keuze van de wet toepasselijk op de vaststelling van de naam’
  • Trouwboekje als ouders getrouwd zijn

Neem contact op met de burgerlijke stand als je uit het buitenland komt én één van volgende situaties is van toepassing:

  • je burgerlijke staat (bijvoorbeeld: gehuwd of ongehuwd) is nog niet geregistreerd in België
  • één of beide ouders hebben (nog) geen verblijfsrecht

Hoe verder?

Je krijgt volgende documenten mee?

  • aantal uittreksels uit de geboorteakte
  • attest voor het ziekenfonds
  • formulier voor de verplichte inentingen tegen polio
  • rijksregisternummer van jouw kindje
Adres
't Getouw Molenhoekstraat 2 , 2400 Mol
Tel.
Vandaag
Telefonisch: 9 tot 12 uur & 13.30 tot 16 uur
Afspraak: 9 tot 12 uur
Morgen
Afspraak: 9 tot 12 uur
Telefonisch: 9 tot 12 uur & 13.30 tot 16 uur