Elektronische vreemdelingenkaart

Afspraak vreemdelingenkaart aanvragen

Afspraak vreemdelingenkaart afhalen

Wat?

De elektronische vreemdelingenkaart is een verblijfsdocument in de vorm van een bankkaart.

Met deze kaart kan je:

  • inloggen bij online diensten van de overheid (my Pension, Tax-on-web,…)
  • documenten digitaal ondertekenen (vanaf 18 jaar)

De vreemdelingenkaart is geen identiteitsbewijs. Je moet altijd een geldig paspoort of identiteitskaart hebben van het land waarvan je de nationaliteit hebt.

Voor wie?

Niet-Belgen die ouder zijn dan 12 jaar en ingeschreven zijn in het vreemdelingen- of bevolkingsregister.

Prijs?

  • gewone procedure: 28 euro
  • dringende procedure: 160 euro

Hoe?

  1. Je krijgt een oproepingsbrief wanneer je een nieuwe vreemdelingenkaart moet aanvragen.
  2. Maak online een afspraak om de kaart aan te vragen. Belangrijk: doe dit ten laatste één maand voordat je verblijfskaart vervalt!
  3. Breng mee naar de afspraak:

Hoe verder?

De gewone procedure duurt ongeveer 2 tot 3 weken.

Je ontvangt de pin- en pukcode van jouw nieuwe vreemdelingenkaart in je brievenbus op je thuisadres. Maak daarna opnieuw online een afspraak om de nieuwe vreemdelingenkaart af te halen.

Als je vóór 15 uur een vreemdelingenkaart aanvraagt via een dringende procedure, is deze de volgende werkdag beschikbaar. De pin- en pukcode komen in dit geval bij het gemeentebestuur aan.

Maak opnieuw online een afspraak om de nieuwe vreemdelingenkaart af te halen.

Adres
't Getouw Molenhoekstraat 2 , 2400 Mol
Tel.
Vandaag
Afspraak: 9 tot 12 uur
Telefonisch: 9 tot 12 uur & 13.30 tot 16 uur
Morgen
Afspraak: 9 tot 12 uur & 13.30 tot 16 uur
Telefonisch: 9 tot 12 uur & 13.30 tot 16 uur