Elektronische identiteitskaart (eID)

Maak afspraak identiteitskaart aanvragen

Maak afspraak identiteitskaart afhalen

Maak afspraak rijbewijs EN identiteitskaart aanvragen

Wat?

De eID of elektronische identiteitskaart is een persoonlijk document in de vorm van een bankkaart waarmee je jouw identiteit en Belgische nationaliteit bewijst.

Met een eID kan je ook:

  • Inloggen bij online diensten van de overheid (My Pension, Tax-on-web, …)
  • Documenten digitaal ondertekenen (vanaf 18 jaar)

Voor wie?

Alle Belgen die 12 jaar of ouder zijn. Nog geen 12 jaar? Klik hier voor meer informatie over de kids-ID

Prijs?

  • Gewone procedure: 28,5 euro
  • Dringende procedure: 164 euro
  • Dringende procedure met levering in Brussel: 164 euro

Hoe?

We sturen je een oproepingsbrief wanneer je een nieuwe eID moet aanvragen.

Je maakt hiervoor online of telefonisch een afspraak bij de bevolkingsdienst. Breng mee naar deze afspraak:

Maak afspraak identiteitskaart aanvragen

Maak afspraak identiteitskaart afhalen

Hoe verder?

Gewone procedure

Je ontvangt de pin- en pukcode van jouw nieuwe identiteitskaart ongeveer 2 à 3 weken na de aanvraag per post op je thuisadres. Daarna maak je opnieuw een afspraak om de nieuwe identiteitskaart af te halen.

Dringende procedure met levering in de gemeente

Vraag je voor 15 uur een eID aan via een dringende procedure met levering in de gemeente, dan is de kaart de volgende werkdag beschikbaar. De eID en de pin- en pukcode komen dan bij het gemeentebestuur aan. Voor de afhaling van je dringende eID maken we bij de aanvraag een afspraak.

Dringende procedure met levering in Brussel
Vraag je voor 15 uur een eID aan via een dringende procedure met levering in Brussel dan is de kaart 4,5 uur later beschikbaar. De eID en de pin- en pukcode komen dan in Brussel aan.

Adres
't Getouw Molenhoekstraat 2 , 2400 Mol
Tel.
Vandaag
Gesloten
Morgen
Gesloten