60-plussers met interesse in de werking van het Europees Parlement, en zin in een gegidste wandeling door het centrum van Brussel, kunnen op 1 oktober hun hart helemaal ophalen!
De seniorenraad organiseert een leuke uitstap naar onze hoofdstad met een bezoek aan het Europees Parlement in de voormiddag en een wandeling langs de Brusselse klassiekers in de namiddag. Nadien kan je vrij rondkuieren of een gezellig terrasje doen. Wa pâasde doevan?
Brussel heeft alles voor een boeiende dag: het Europees Parlement, de schitterende Grote Markt, Manneken Pis, het Centraal Station, de Beurs… Samen met andere Molse senioren ontdek je onze hoofdstad op een rustige en aangename manier, mét gids.
- In de voormiddag bezoek je het Europees Parlement. Een Nederlandstalige gids neemt je mee door het gebouw en geeft uitleg over de werking van het parlement. Op het einde van de rondleiding krijg je ook de kans om vragen te stellen aan enkele aanwezige Vlaamse Europese parlementariërs.
- In de namiddag wandel je met Nederlandstalige gidsen door het historische centrum. Je passeert onder meer de Grote Markt, Manneken Pis, het Centraal Station en de Beurs.
- Nadien is er nog tijd om vrij rond te kuieren in het centrum.
Opgelet: omdat het een actieve dag wordt, moet je minstens 7 kilometer zelfstandig kunnen stappen.
Inschrijven
Inschrijven kan vanaf maandag 3 augustus tot en met vrijdag 4 september, of tot volzet
- aan balie Ten Hove, Jakob Smitslaan 28. Geef het ingevuld inschrijvingsformulier af en betaal ter plaatse.
- of via www.gemeentemol.be/uitstap-seniorenraad. Je betaalt dan via overschrijving op rekeningnummer BE21 0682 0394 0103 van de seniorenraad, met vermelding van alle deelnemers waarvoor je inschrijft. Je inschrijving is pas geldig als alle gegevens ingevuld zijn en het bedrag betaald is.
Praktische info
- De bus haalt je tussen 7.30 en 8.30 uur op aan je voorkeurshalte in je gehucht. Je krijgt de juiste opstapplaats en het juiste opstapuur na je inschrijving.
- De busrit duurt ongeveer anderhalf uur.
- Tussen 13 en 14 uur genieten we in groep van een lekkere lunch.
- Om 18 uur vertrekt de bus opnieuw naar Mol.
Wanneer
- Donderdag 1 oktober 2026 van 7.30 tot 19 uur

